Ko gero, daugelis iš mūsų esame gavę pasiūlymą papildomai užsidirbti tinkliniame marketinge. Tai aktualu ypač tiems, kurių pajamos yra nedidelės, kurie ieško papildomo darbo namuose, nori turėti bent smulkų verslą.
Vienus sužavi idėja papildomai padirbėti ir jie įsitraukia į tinklinį marketingą, vėliau – pasitraukia. Kiti nuo pažinties su tinkliniu marketingu atkakliai kartoja – tik nesiūlykite man nieko pardavinėti. Treti įsijungia ir sėkmingai dirba.
Žinoma, labiausiai domina tie, kuriuos lydi sėkmė: kodėl jiems pavyko? Apie tai kitame straipsnyje.
Šiame straipsnyje apžvelgsime baimes, susijusias su tinkliniu marketingu ir, žinoma, tinklinio marketingo privalumus, kai nebelieka baimių.
Klasikinis supratimas apie tinklinį marketingą
Klasikinis tinklinio marketingo supratimas sietinas su tiesioginiais pardavimais, kai apie prekes ar produktus komunikuojama „iš-lūpų-į-lūpas“ ir paskleidžiama žinutė apie tam tikras prekes ir verslo galimybes tarp draugų, giminių ir pažįstamų, o norintieji gali įsigyti produktų. Dar tikslinga prisiminti arbatėles, pristatymus bei kitus susitikimus. Verslas vykdomas dviem kryptims: parduodant produktus ir prikalbinant potencialius verslo partnerius įsitraukti į verslą.
Skamba bauginančiai? Ko gero ne, nes kiekvieną dieną girdime reklamines žinutes ir jų nebijome. Kartais reklaminės žinutės ar draugų rekomendacijos, komunikacija „iš-lūpų-į-lūpas“ padeda priimti sprendimą dėl pirkimo. Žinoma, reklama nusibosta, nervina, erzina. Kita vertus, reklama padeda sužinoti apie naujausius produktus.
Verslo galimybių pristatymas manau kiekviename versle yra normalus reiškinys, ypač kaip įmonė planuoja plėtrą. Taigi, kodėl įsitraukimas į tinklinį marketingą gąsdina?
Tinklinio marketingo apibrėžimas pagal ChatGPT
ChatGPT tinklinį marketingą apibrėžia kiek moderniau: „Tinklinis marketingas, taip pat žinomas kaip internetinis marketingas, yra verslo veiklos forma, kuri naudoja interneto platformas ir technologijas norint pasiekti ir įtraukti potencialius klientus bei reklamuoti produkciją ar paslaugas. Tai yra strategija, kurioje verslas naudoja įvairius elektroninius kanalus, tokius kaip tinklalapiai, socialiniai tinklai, el. paštas ir reklaminiai tinklai, siekiant sukurti sąveiką su vartotojais ir skleisti informaciją apie savo prekes ar paslaugas.“
Šiais laikais mažai AMWAY verslo savininkų vaikšto nuo durų iki durų. Bent aš nevaikštau. Norint pasiekti klientus internete – tenka „nerti“ į internetą ir socialinę žiniasklaidą. Būtent virtualioje erdvėje yra komunikuojama apie produktus ir verslo galimybes, konsultuojama dėl produktų ir registracijos pagrindiniame AMWAY puslapyje.
Ar jums baisus verslas, kuris yra internete? Ko gero ne, svarbu, kad būtų užtikrinamas jūsų duomenų saugumas, privatumas, gautumėt greitai ir kokybiškai produktus.
Kokias pagrindines integruojo marketingo sritis apima tinklinis marketingas?
ChatGPT mini, jog tinklinis marketingas gali apimti daugybę veiklų, pavyzdžiui tokias kaip:
Interneto puslapio priežiūra. Verslui internete svarbu turėti tinklalapį, tinklinio marketingo verslui taip pat, kuris būtų pritaikytas vartotojams, atitiktų paieškos variklių reikalavimus ir būtų lengvai pasiekiamas.
Paieškos sistemų optimizavimas (angl. k. Search Engine Optimization, SEO). Kaip ir kiekviename versle, kuris veikia internete, svarbu svetainių optimizavimas. SEO gali pagerinti svetainės pozicijas paieškos sistemose ir pakelti ją kuo aukščiau. Kuo dažniau svetainė parodoma paieškos lange ir kuo aukščiau – tuo didesnė tikimybė, kad sulauksite daugiau vartotojų savo svetainėje.
Marketingo komunikacija socialiniuose tinkluose. Tinklininko marketingo atstovai gali naudoti platformas, tokias kaip Facebook, Instagram, Twitter ir kt., norėdamas sukurti bendruomenes, dalintis turiniu, komunikuoti su klientais ir skleisti prekes ar paslaugas.
El. pašto rinkodara apima el. laiškų potencialiems klientams siuntimą. Naujienlaiškiuose pristatomos naujienos, pasiūlymai, informacija apie naujas prekes ar paslaugas.
Turinio kūrimas ir rinkodara apima turinio kūrimą ir dalinimąsi juo: straipsniais, vaizdo įrašais, infografikais, kurie ne tik informuoja vartotojus, bet ir skatina jų susidomėjimą prekėmis ar paslaugomis ir veda link pirkimo veiksmų.
Jeigu esate bent šiek tiek susipažinęs su verslu organizavimu internete, tuomet klausimas, kuri iš šių veiklų yra baisi?
Tinklinio marketingo trūkumai, o gal iššūkiai?
Didelė konkurencija. Kadangi tapti AMWAY verslo savininku gali kiekvienas norintysis, taigi yra daug parduodančiųjų produktus. Didelė konkurencija? Taigi, kyla klausimas, koks kiekvieno AMWAY verslo savininko išskirtinumas? Tie patys produktai, tokios pat produktų charakteristikos, kaina tokia pat, daug parduodančiųjų ir t. t.
Kai turėjau el. parduotuvę – vienas iš konkurencinio pranašumo elementų, kurį akcentavome klientams buvo greitis: užsakytus produktus klientai dažniausiai gaudavo sekančia dieną. Pasikeitus veiklos modeliui – teko peržvelgti konkurencinio pranašumo elementus…
Jeigu paanalizuosime Porterio penkių veiksnių modelį – turėsime labai gerai pamąstyti, kaip pabrėžti savo pranašumus tinkliniame marketinge.
Technologijos. Technologijos tampa iššūkiu kiekvienam AMWAY versle dirbančiajam, nes esi randamas, jeigu esi internete. Nori būti internete – turi išmanyti kaip naudotis internetu, socialine žiniasklaida ar kitomis programomis.
Tam tikrose platformose dažnai atnaujinamas funkcionalumas ar kiti platformos elementai, tuomet tenka paskirti laiko, siekiant „atkapstyti“, kas, kaip ir su kuo.
Keičiami taip pat algoritmai, atnaujinamos programos, taigi, tenka sekti bendrąsias naujienas, reaguoti ir adaptuotis. Tenka nuolat atnaujinti žinias apie technologijas ir gerinti įgūdžius.
Privatumo ir saugumo rizika: Tai dar viena sritis, į kurią turi įsigilinti AMWAY verslo savininkas. BDAR principų laikymasis, kiti teisės aktai bei dokumentai… Yra ką veikti…
Negalima mokama reklama. Pagal įmonės AMWAY taisykles mokama reklama, t. y. Google Ads arba Faceboo pikseliai negalimi. Tai šiek tiek pasunkina verslo plėtrą.
Pradinės investicijos. Galimai ši sritis gali skambėti bauginančiai. Logiškai mąstant, jeigu pradedi prekybos verslą, tai natūralu, kad turėsi iš pradžių pirkti, po to parduoti. Tai kuri dalis turi būti bauginanti?
Bent AMWAY įmonės atveju kiekvienas gali pasirinkti, už kokią sumą pateikti pirmąjį užsakymą: nori ar nenori mokėti registracijos mokestį? Nori ar nenori gauti didesnę nuolaidą?
Jeigu informacija pateikiama skaidriai, tai kurioje vietoje reikia bijoti?
Noras dirbti. Tai, ko gero, vienas iš didžiausių tinklinio marketingo bei kiekvieno verslo trūkumų – noras dirbti.
Kai einame į „valdišką“ darbą, suprantame, kad reikės dirbti. Tapus AMWAY verslo savininku, atrodo, kad darbai patys pasidarys. Kodėl? Jeigu esi smulkaus verslo savininkas, esi atsakingas už verslą nuo apskaitos iki marketingo komunikacijos.
Ironizuodama rašau, jog tai vienas iš didžiausių AMWAY verslo trūkumų – darbas.
Tinklinio marketingo privalumai XXI a.
Produkto žinomumas. Įmonė AMWAY ir jos prekiniai ženklai yra gan gerai žinomi tiems pirkėjams, kurie ieško kokybiškų valymo priemonių, veido ir kūno priežiūros priemonių, vitaminų ir maisto papildų. Dažnai klientės ar klientai ima pasakoti apie teigiamas produktų savybes. Tuomet, kai komunikacija tarp klientų „iš-lūpų-į-lūpas“ yra teigiama – atvedami nauji pirkėjai.
Patogumas: Verslo internete privalumas, kad informaciją potencialūs pirkėjai gali rasti internete ir socialiniuose tinkluose 24 val. per parą. Pirkti produktus AMWAY el. parduotuvėje taip pat. Pirkėjai perka, kai jie nori, kada nori ir ką nori. Nereikia naudoti „stūmimo“ strategijos.
Vartotojų elgsenos analizė: Interneto įvairūs įrankiai leidžia stebėti vartotojo elgseną internete, t. y. pamatyti iš kur ateina į nukreipiamuosius puslapius potencialūs pirkėjai, kiek laiko praleidžia ir kitą analitiką. Rodomi duomenys yra nuasmeninti, taigi dėl saugumo nereikia pergyventi.
Sąveika su vartotojais: Dažniausiai sąveika su vartotojais vyksta socialiniuose tinkluose arba komunikuojant el. paštu. Žinoma, pasitaiko, kad pirkėjai kartais paskambina norėdami nusipirkti produktus, tačiau didžiausiai sąveika su vartotojais vyksta socialinėje žiniasklaidoje.
Apibendrinimas
Po kelerių metų patirties šiame versle gali apibendrinti, kad kiekvienas verslas turi privalumų ir trūkumų. Smagu, kad tinklinis marketingas suteikė galimybę daugeliui iš mūsų patikėti, kad galime būti verslininkais, bet… stebinti žmonės, kurie susiekia ir teigia, jog nori tapti AMWAY verslininko savininkais (šiuo atveju kalbu apie esamą situaciją), pirmiausia mane domina jų kompiuterinis raštingumas, nes tai labiau verslas internete.
Gyvename XXI a. taigi, naiviai tikiu, kad kiekvienas mūsų gali apsipirkti el. parduotuvėje, surasti reikiamą informaciją internete, naudotis socialiniais tinklais.
AMWAY verslas kaip bet kuris verslas internete reikalauja mūsų gebėjimų ir išmanymo. Žinoma, dalį paslaugų tenka pirkti, pavyzdžiui, programavimo, bet kitose srityse, kur yra reikalingi kiekvieno iš mūsų gebėjimai – patys galime atlikti daugelį darbų. Jeigu patys nedirbsime, bet norėsime, kad verslas judėtų į priekį – turėsime mokėti už paslaugas. AMWAY versle, kaip kiekviename versle turėsime planuoti, skaičiuoti, vizualizuoti ir prisiimti atsakomybę už savo sprendimus.
Išlieka klausimas, ko bijoti tinkliniame marketinge, šiuo atveju kalbu apie įmonę AMWAY?
Manau, kad reikia bijoti, ar pakaks ambicijų, atkaklumo, noro mokytis ir siekti tikslų. Ar užteks noro prisiimti atsakomybę už savo verslą ir patikėti, kad gali.
Norite išbandyti save šiame versle? Susiekite.
Turinys ir nuotrauka yra NamaMama.lt nuosavybė. Be sutikimo NamaMama.lt naudoti draudžiama.
Skaitykite NamaMama.lt straipsnius.
Bendradarbiavimas su AMWAY padėjo atrasti „patogius“ produktus: „Tavo kelionėms 2 AMWAY produktai: rutulinis dezodorantas ir makiažo servetėlės“
Daugiau apie produktus skaitykite mūsų puslapyje https://namamama.lt/ skiltyje >> Amway produktai
Džiaugiamės galėdami informuoti, kad jau veikia mūsų puslapiai Latvijoje, Estijoje ir Lenkijoje